Brodahl og Jahren Godkjent for ansvarsrett Mester Brodahl og Jahren
Fagkunnskap gir trygghet!      Facebook

 

Kom innom våre butikker, eller kontakt oss på telefon 90 17 03 30 for en uforpliktende prat om dine planer og behov. Eller send oss en melding.

 

Huseby Kjøkken

Gode historier skal fortelles videre. Og hva er mer hyggelig enn å fortelle om fornøyde kunder. Her siterer vi en e-post:

 

sitat Emne: Glimrende kundeservice

Hei.

Jeg finner grunn til å gi en tilbakemelding på en hyggelig episode.

 

I 1983 var det tid for å oppgradere kjøkkenet i vår bolig i Drøbak. Vi gikk derfor til innkjøp og montering av Husebykjøkken. Tiltross for en forholdsvis dyr pris den gang var vi kommet til at kvalitet skulle settes i høgsetet - noe vi i ettertid aldri har angret på.

 

I år ble kjøkkenet vurdert på nytt. Skulle vi skifte eller restaurere? Med utgangspunkt i at det ikke var slitt, og fortsatt like solid og godt valgte vi å oppgradere dører, hyller og skuffer. Kort tid etter dette ble det brudd i en skapdørhengsel. Vel - vel- tenkte vi - etter 30 år skjer det jo forandringer med noen og enhver. Et tretthetsbrudd i et mekanisk materiale med en alder av ca. 30 år er det vel intet å gjøre noe med.

 

Jeg henvendte meg til et lokalt byggfirma og fikk et raskt og negativt svar. "Dette er for gammelt og gått ut på dato". Ved henvendelse til et stort byggfirma i Vestby mente de imidlertid at de kunne hjelpe - og at de hadde tilsvarende hengsel som det brukkne. Jeg kjøpte dette - kom hjem og monterte dette. Dørbladet ble hengende meget skjeft - uten mulighet til justering. Bom, tenkte jeg.

 

Neste trekk var en telefon til firma Brodahl og Jahren A/S i Moss. En utrolig effektiv, hjelpsom, kundevennlig og servicerettet damestemme, ved navn Marte i administrasjonen svarte umiddelbart på spørsmålet: "Det er klart vi skal hjelpe deg, jeg ringer direkte til Husebykjøkken og ber de sende deg de rette hengslene, for du bør nok ha 2 stkr." Jøss, tenkte jeg, dette var jente med den rette innstillingen.

 

4 dager senere kom en pakke fra Husebykjøkken. Ny demontering og montering.

Resultat: Døren gikk nesten igjen. Det manglet bare 20cm. Aha, nå nærmer vi oss. Justeringsmulighet: 0 for at døren skulle kunne passe. Kan det være mulig å fabrikkere hengsler hvor døren nesten skal kunne lukkes? Er etterspørselen på dette området så vidt stort at det er lønnsøm produksjon?

Et skikkelig nisjeprodukt i så tilfelle, tenkte jeg. Ja dette var naturlige spørsmål å stille. Du verden, hva man har gått glipp av i investeringsmuligheter.

 

Men fra litt spøk og over til realitet. Telefon ble tatt til Husebykjøkken A/S i Våle hvor problemet ble lansert. "Ett øyeblikk så skal jeg sette deg over til Finn. Han kan alt om hengsler" svarte den hyggelige damen.

Dette var en lang innledning for å komme fram til poenget.

 

Det er nemlig denne Finn som er den sentrale personen i denne historien. Han er etter vår mening en person som må tas vare på og settes pris på for god markedsføring og behagelig kundebehandling. Det finne ikke mange igjen i denne bransjen innen jernvare som kan og kjenner til alt - og som kan formidle "bruksanvisningen" og løsninger via telefon til personer som neppe har samme innsikt. Spørsmålsstillingen fra han var også av en slik art at et vanlig menneske også forsto hva han mente - og dermed kunne gi et noenlunde forståelig svar. Til alt overmål sa han at han selv skulle sørge for at det rette hengselet ble sendt i posten slik at det var i Drøbak neste dag. For en service!

 

En pakke lå i postkassen dagen etter. Avsender: Husebykjøkken A/S, Våle.

Innhold:2 hengsler.

Ny demontering og montering. Alt passet som hånd i hanske. Alt var igjen bare fryd og gammen.

 

Deres firma og forhandlere både i Moss og i Våle har etter denne historien fått 2 meget positive markedsførere av Husebykjøkken - nemlig min kone og meg. Vi har bare godt å si om deres merkevarer og vi har allerede omtalt firmaene i positive vendinger til venner og kjente. Det lønner seg - og skal lønne seg - å ha medarbeidere med en slik positiv og kundevennlig innstilling. Vær vennlig og overbring en stor takk fra oss som kunde - til både Finn og Marte.

Kjempeflott! Fortsett sånn!

 

Med vennlig hilsen sitat